Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!
ΨΗΦΙΑΚΟ ΔΕΛΤΙΟ ΑΠΟΣΤΟΛΗΣ – ΝΕΑ ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΘΕΣΜΙΕΣ 2025
Για τη διευκόλυνση των επιχειρήσεων στην προσαρμογή τους στις απαιτήσεις της ψηφιακής έκδοσης και διαβίβασης Δελτίων Αποστολής, η έναρξη της ψηφιακής παρακολούθησης μετατίθεται με κοινή Απόφαση του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας & Οικονομικών και της ΑΑΔΕ.
Α’ Φάση – Έκδοση & Διαβίβαση Δελτίων Αποστολής στο myDATA
Για επιχειρήσεις της πρώτης περιόδου (με τζίρο άνω των 200.000€).
- Προαιρετική εφαρμογή: Έως 1/6/2025
- Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 2/6/2025Εξαιρούνται:
Οι επιχειρήσεις που το ύψος των ακαθαρίστων εσόδων τους υπερβαίνει τα 5.000.000€, είναι θυγατρικές αλλοδαπής εταιρείας και κάνουν χρήση του εμπορικού/λογιστικού προγράμματος διαχείρισης (ERP) της μητρικής αλλοδαπής εταιρείας, καθώς και επιχειρήσεις που διακινούν φάρμακα και ιατρικά αναλώσιμα, ενεργειακά προιόντα, οικοδομικά και συναφή υλικά ανεξαρτήτως τζίρου.
Για τις επιχειρήσεις αυτές, η Α’ Φάση γίνεται υποχρεωτική από 2/6/2025.
Για επιχειρήσεις της δεύτερης περιόδου (λοιπές υπόχρεες επιχειρήσεις):
- Προαιρετική εφαρμογή: Έως 30/11/2025
- Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1/12/2025
B’ Φάση – Ψηφιακή Παρακολούθηση Διακίνησης & Παράδοσης Αγαθών
Για όλες τις υπόχρεες επιχειρήσεις:
- Προαιρετική εφαρμογή: Από 1/8/2025 έως 30/11/2025
- Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1/12/2025
Ομαλή Μετάβαση στο Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής
Συστήνουμε στις επιχειρήσεις να εκμεταλλευτούν την περίοδο προαιρετικής εφαρμογής για να προσαρμοστούν έγκαιρα στις νέες διαδικασίες, διασφαλίζοντας έτσι την ομαλή μετάβαση και τη συμμόρφωση με τις μελλοντικές υποχρεώσεις. Η Connectline, μέσω των εφαρμογών SOFTONE-IMPACT, σας παρέχει ολοκληρωμένη υποστήριξη, προσφέροντας λύσεις και συμβουλές για τη σωστή υιοθέτηση του Ψηφιακού Δελτίου Αποστολής.
Τι είναι το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής
Από αρχές 2025, εισάγεται η υποχρέωση έκδοσης Ψηφιακών Δελτίων Αποστολής και της διαβίβασής τους στην πλατφόρμα myDATA της ΑΑΔΕ, για την παρακολούθηση της διακίνησης αγαθών σε πραγματικό χρόνο.
Το νέο αυτό μέτρο στοχεύει στην αύξηση της διαφάνειας, στη μείωση της φοροδιαφυγής και στη διευκόλυνση των επιχειρήσεων μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων.
Πρόκειται για ένα ψηφιακό έγγραφο που αντικαθιστά τα παραδοσιακά έντυπα δελτία αποστολής.
Περιλαμβάνει:
- το σημείο εκκίνησης (πχ αποθήκη, εργοστάσιο)
- τον προορισμό (πχ πελάτης, εργοτάξιο, άλλο κατάστημα)
- την ποσότητα των αγαθών που μεταφέρονται
Όλες οι πληροφορίες διαβιβάζονται αυτόματα στο myDATA, διευκολύνοντας τον έλεγχο από τις φορολογικές αρχές.
Το χρονοδιάγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
1. Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ και όσες δραστηριοποιούνται στους παρακάτω τομείς, ανεξαρτήτων τζίρου:
- Ενεργειακών προιόντων (καύσιμα)
- Φαρμακευτικών προιόντων και ιατρικών αναλωσίμων
- Οικοδομικών υλικών
- Παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιοκάρπου και ελαιολάδου
Προαιρετική εφαρμογή: Έως 31 Μαρτίου 2025
Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1η Απριλίου 2025
2. Υπόλοιπες Επιχειρήσεις
Προαιρετική εφαρμογή: Έως 30 Σεπτεμβρίου 2025
Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1η Οκτωβρίου 2025
Τι προβλέπεται για ΟΛΕΣ τις επιχειρήσεις:
Όλες οι επιχειρήσεις από 1η Μαίου έως και 30 Σεπτεμβρίου θα διαβιβάζουν προαιρετικά στην πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα για τη διακίνηση, τις μεταφορτώσεις και την παράδοση αγαθών ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2025 η διαδικασία αυτή θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά από όλους.
Παράλληλα θα τεθούν σε ισχύ και οι εξαιρέσεις έκδοσης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης.
Διαβάστε εδώ τις Εγκυκλίους:
Βραβεία και Αναγνώριση



