Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε!
Το νέο αυτό μέτρο στοχεύει στην αύξηση της διαφάνειας, στη μείωση της φοροδιαφυγής και στη διευκόλυνση των επιχειρήσεων μέσω της αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων.
Τι είναι το Ψηφιακό Δελτίο Αποστολής
Πρόκειται για ένα ψηφιακό έγγραφο που αντικαθιστά τα παραδοσιακά έντυπα δελτία αποστολής.
Περιλαμβάνει:
- το σημείο εκκίνησης (πχ αποθήκη, εργοστάσιο)
- τον προορισμό (πχ πελάτης, εργοτάξιο, άλλο κατάστημα)
- την ποσότητα των αγαθών που μεταφέρονται
Όλες οι πληροφορίες διαβιβάζονται αυτόματα στο myDATA, διευκολύνοντας τον έλεγχο από τις φορολογικές αρχές.
Το χρονοδιάγραμμα διαμορφώνεται ως εξής:
1. Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 200.000 ευρώ και όσες δραστηριοποιούνται στους παρακάτω τομείς, ανεξαρτήτων τζίρου:
- Ενεργειακών προιόντων (καύσιμα)
- Φαρμακευτικών προιόντων και ιατρικών αναλωσίμων
- Οικοδομικών υλικών
- Παραγωγής, τυποποίησης και εμπορίας ελαιοκάρπου και ελαιολάδου
Προαιρετική εφαρμογή: Έως 31 Μαρτίου 2025
Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1η Απριλίου 2025
2. Υπόλοιπες Επιχειρήσεις
Προαιρετική εφαρμογή: Έως 30 Σεπτεμβρίου 2025
Υποχρεωτική εφαρμογή: Από 1η Οκτωβρίου 2025
Τι προβλέπεται για ΟΛΕΣ τις επιχειρήσεις:
Όλες οι επιχειρήσεις από 1η Μαίου έως και 30 Σεπτεμβρίου θα διαβιβάζουν προαιρετικά στην πλατφόρμα myDATA τα δεδομένα για τη διακίνηση, τις μεταφορτώσεις και την παράδοση αγαθών ενώ από την 1η Οκτωβρίου 2025 η διαδικασία αυτή θα εφαρμόζεται υποχρεωτικά από όλους.
Παράλληλα θα τεθούν σε ισχύ και οι εξαιρέσεις έκδοσης ψηφιακών παραστατικών διακίνησης.
Διαβάστε εδώ τις Εγκυκλίους: